Aulis Bertin on menehtynyt

27.7.2018

Lasirakenteiden suunnittelija, monen lasimiehen ja -naisen tuntema Aulis Bertin on kuollut.

Kuulin tänään surullisen uutisen kesken kauneinta Suomen suvea, auringon paahdetta, iloista olotilaa. Aulis Bertin on menehtynyt äkillisesti tiistai iltana 24.7.2018. Aulis oli kuollessaan 75-vuotias, mutta vielä mukana työelämässä; hän pyöritti omalla nimellään toimivaa insinööritoimisto Aulis Bertin Oy:tä vuodesta 1985 lähtien. Bertin toimi suunnitteluinsinöörinä lasirakenteiden parissa yli neljän vuosikymmenen ajan.

Muistamme Auliksen monitaitoisena lasialan konsulttina ja suunnittelijana kuten myös iloisena ja puheliaana ihmisenä. Onnelliset olivat myös hänen viimeiset hetkensä. Rakastunut mies oli muuttanut muutama vuosi sitten Harjavallasta Hämeenlinnaan. Ensi viikon kihlajaiset on nyt peruttu.

Aulis Bertin on suunnitellut muutamia kohteita mainitaksemme esimerkiksi Helsingin rautatieaseman lasisen laiturikatoksen, Kiasman, Keskuskirjaston, Sanomatalon, Tampereen delfinaarion ja Espoon Niittyhuipun lasiratkaisut. Bertin toimi lausunnonantajana monissa rakennusalan julkaisuissa ja kuului mm. rakennuslasit standardisointityöryhmään.

Suomen Tasolasiyhdistys ry ja Suomen Lasitus- ja Hiomoliitto ry muistavat lasialan konkaria Aulis Bertiniä suurella lämmöllä ja syvällä kunnioituksella.

Mahdolliset yhteydenotot Mika Selinko, puh. 0400 450 727.